INDSIGT OG PARATVIDEN

UAFHÆNGIG AKTØR

BoligAssistancen er uafhængig af alle andre aktører og grupperinger på boligmarkedet og giver boligkøbere - og boligsælgere, indsigt samt paratviden, så de kan træffe de rigtige valg i deres bolighandel på det rigtige grundlag og på det rigtige tidspunkt.

WHISTLEBLOWER

EN UDFORDRING TIL MARKEDETS AKTØRER

BoligAssistancen har 35 års ekspertise og er et kvalificeret, professionelt og konkurrencedygtigt alternativ og modspil til alle øvrige aktører på boligmarkedet. Vi ansporer til justering af skøde priser samt øvrige boligydelser m.v. til gunst for private købere og sælgere af bolig.

Vi betragtes derfor af mange som branchens Whistleblower!

Markedsføring af boligen

Markedsføring i trykte medier

Når man har besluttet sig for at sætte sælge sin ejerbolig, vil det næste skridt naturligvis være, at henlede potentielle køberes opmærksomhed på, at ens bolig er til salg. Den bedste måde hertil er almindeligvis fortsat at annonce i lokalaviser og dagblade. Det er dog forskelligt fra område til område, hvilke aviser man bør benytte. I nogle områder er der tradition for, at lokalaviserne er fyldt med boligannoncer og derfor kan betragtes som et godt sted at annoncere, da køberne ofte bor i området. Andre områder er typiske tilflytningsområder, hvor til køberne kommer fra andre kommuner. Bor man i et område, hvor køberne “flytter til” bør man selvfølgelig ikke annoncere lokalt, da det er tvivlsomt om potentielle købere ser i lokalaviserne for området. I sådanne tilfælde bør der annonceres i regionale dagblade.

Medievalget

Inden man begynder sin annoncering er det altså vigtigt at pejle sig ind på, hvilke medier, der passer bedst til området, hvor man bor. Her ud over bør boligens type, størrelse og pris indgå i markedsføringsovervejelserne. Ønsker man at  sælge en 2-værelses lejlighed, som ligger i en prisklasse med mange potentielle og typisk unge købere, kan man med fordel benytte Den Blå Avis. Den Blå Avis bringer annoncer gratis og er stedet at se efter bolig, hvis man leder efter en mindre lejlighed til en rimelig pris. Står man overfor at sælge en større/dyrere ejerlejlighed eller et parcelhus, bør der annonceres i dagbladene, hvis ikke boligen som ovenfor beskrevet ligger i et område, hvor køberne typisk allerede bor. De fleste interesserede købere i København/Århus læser dagbladenes boligannoncer. Søndag er den store annoncedag for boliger, og man skal derfor vælge netop søndag til annonceringen, hvis man markedsfører boligen til salg gennem dagbladene. Ved salg af “luksusboliger” – beliggende i eftertragtede områder eller med boligareal over 150 kvm. er der andre baner at tænke i, nemlig dagbladenes rubrikker med “Liebhaver-boliger” om søndagen. Liebhaverboliger – specielt i Københavns-området men efterhånden også beliggende i Århus – præsenteres i Dagbladet Børsen om fredagen. De bør ligeledes erindre Dem, hvor De selv så boligen annonceret til salg, da De købte den. Tænk over, hvilke aviser De selv læser/læste boligannoncer i – det vil typisk være de samme steder, De skal finde de nye købere til Deres bolig!

Internettet

Det er oplagt  at benytte den gratis annoncering på de forskellige boligguides. www.boligsiden.dk  er blandt de mest benyttede sider af potentielle boligkøbere. På Boligsiden.dk samles alle boliger, som ejendomsmæglerne har til salg. Virkelig mange boliger sælges via denne portal, uden én eneste kr. i avisannoncering. Der er herudover en lang række andre glimrende betalende eller gratis boligannonceringsportaler, f.eks. portalerne, BedreBoligSalg.dk og Keybo.dk, der indeholder en lang række glimrende faciliteter.

Betalt annoncering

Berlingske Tidende , Politiken, Jyllandsposten og Søndagsavisen Berlingske Tidende udarbejder en samlet oversigt over samtlige boliger, der er til salg, den såkaldte boligguide. Endvidere har Berlingske Tidende den service, at boliger der er til salg lægges ud på internettet.

Udformning af annoncetekst

Annoncer er dyre, og det er derfor vigtigt dels at annoncere det rigtige sted; dels at give de potentielle købere så mange oplysninger som muligt på så lidt plads som muligt.

De faste oplysninger

I en boligannonce bør der altid være angivet følgende i beskrivelsen:
  • Beliggenhed
  • Boligtype (lejlighed/villa/fritidshus).
  • Størrelse (i kvm.)
  • Antal værelser og antal soveværelser.
  • Boligens stand (nymalet, nyrenoveret, ældre køkken, “trænger til en kærlig hånd”)
  • For villaer tillige grundens størrelse.
  • Kontantpris.
  • Udbetaling.
  • Brutto-/nettoydelse.
  • Telefonnummer

Positive oplysninger

Afhængig af de faktiske forhold, så er der visse oplysninger, der kan få en købers interesse til at fænge, når det skal besluttes, hvilke boliger der kunne være interessante at besigtige. Det er derfor vigtigt at fremhæve detaljer, som gør Deres bolig til noget særligt – f.eks. gode fællesarealer, en flot have, beliggenhed tæt ved skov og strand, en god udsigt eller detaljer ved selve boligen. Hvad det var, De selv faldt for, da De købte boligen? Det er måske også det, som en kommende køber vil sætte pris på. Og sidst men ikke mindst så se, hvorledes øvrige boligannoncer er formuleret og find inspiration der.

Positive oplysninger om boligen:

Fornyelser af enhver art, afhøvlede gulve og afsyrede døre, dagslys, spisekøkken, fjernvarme (normalt billig varme) er gode at have med som positive oplysninger.

Positive oplysninger om ejendommen:

Børnevenlighed og legemuligheder, afskærmet fra trafik, ugenert have eller for ejerlejligheder det der kaldes gårdmiljø. Garage og cykelparkering. Ligeledes gode positive oplysninger.

Positive oplysninger om omgivelserne:

Rolige omgivelser, grønne omgivelser, sikre omgivelser, alt sammen positive oplysninger. Trafikforhold, busser og S tog. Indkøbsmuligheder.  

E-mail og telefon

E-mail: post@boligassistancen.dk

Telefon: (+45) 49 14 91 84

Telefonekspedition hverdage 09:00 til 12:00

TRUSTPILOT ANMELDELSER

Trustpilot